Pierwszy etap internetowego biennale zakończony
2011-05-09 16:52:39W dniu 30 kwietnia upłynął termin nadsyłania prac na ogólnopolskie Pierwsze Internetowe Biennale Młodej Polskiej Sztuki pod hasłem „Dyplom - początek drogi”, organizowane pod patronatem prof. Adama Wsiołkowskiego, Rektora Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie w portalu galeria.mutu.pl.
Absolwenci polskich uczelni kształcących w kierunkach malarstwa, rysunku, grafiki i rzeźby zgłosili do konkursu ok. 220 prac, na które publiczność internetowa będzie mogła głosować do 10 czerwca 2011 roku. W głosowaniu internetowym wybranych zostanie czterech artystów, którzy zgromadzą największą liczbę głosów. Ich nazwiska ogłoszone zostaną w dniu 15 czerwca wraz z nazwiskami sześciorga artystów wybranych przez jury w składzie:
prof. Adam Wsiołkowski – Rektor ASP w Krakowie i Patron Biennale,
prof. Krzysztof Kiwerski,
prof. Andrzej Bednarczyk,
Henryk Ożóg, prof. ASP,
ad. Jan Tutaj.
Prace wyłonionej w ten sposób dziesiątki finalistów zostaną zaprezentowane w październiku na wystawie w Pałacu Sztuki w Krakowie. Na wernisażu wystawy przewodniczący jury ogłosi nazwisko laureata głównej nagrody Biennale – nagrody Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, wybranego przez jury spośród dziesięciu finalistów konkursu. Ogłoszone zostanie także nazwisko laureata specjalnej nagrody ufundowanej przez Patrona Biennale, Rektora ASP w Krakowie.
W związku z Biennale organizator zaprasza młodzież szkół ponadgimnazjalnych do głosowania na artystów i zarazem udziału w konkursie pod nazwą „Sztuki plastyczne? Lubię to!”. Na wernisażu wystawy pokonkursowej nagrodzona zostanie szkoła, której uczniowie najaktywniej zainteresowali się Biennale oceniając prace konkursowe i głosując na artystów.
Uczestnicy konkursu – młodzi artyści, którzy obronili dyplom w ostatnich czterech latach, wchodzący na rynek sztuki, poddają swoją twórczość ocenom różnych gremiów: Biennale jest bowiem pierwszym w Polsce przedsięwzięciem łączącym w nowatorskiej formule internetowy konkurs sztuki z ocenami profesjonalnego jury. Ta specyfika konkursu pozwoliła poprzez rywalizację szkół podjąć staranie dotarcia z ofertą twórczości najmłodszych polskich profesjonalnych artystów do młodzieży i zainteresowania jej poszukiwaniem w internecie treści, których obecność tam zapewne nie jest dla niej oczywista.
ip