Biennale Sztuki w Wenecji
2007-06-12 11:11:2810 czerwca ruszyło Biennale Sztuki w Wenecji. To najstarsza i najbardziej prestiżowa wystawa sztuki aktualnej. Teraz możemy ją podglądać od środka.
Wszystko dzięki witrynie internetowej miesięcznika Ultramaryna, w której jest blog prowadzony przez Sebastiana Cichockiego, kuratora wystawy w Pawilonie Polskim - www.ultramaryna.pl.
Ultramaryna to jedyny bezpłatny miesięcznik zapowiadający najważniejsze wydarzenia kulturalne na Śląsku. Magazyn wychodzi od 2001 roku w nakładzie 10 tys. egzemplarzy i jest kolportowany w ponad 200 punktach w aglomeracji katowickiej. Miesiąc temu ruszył odnowiony serwis internetowy Ultramaryny.
- Nowa odsłona serwisu to nie tylko zmiany dizajnerskie oraz nowy układ menu i zawartości. Więcej jest multimedialnych treści, pojawiły się blogi naszych redaktorów. Poprzez blog Sebastiana Cichockiego, od ponad tygodnia, na bieżąco, możemy śledzić jego weneckie przygody. A kolejne niespodzianki jeszcze przed nami – zapowiada redakcja.
Weneckie biennale liczy sobie ponad sto lat i ma ogromne znaczenie promocyjne. Przez teren weneckich ogrodów Giardini co dwa lata, przewija się kilkaset tysięcy turystów, krytyków sztuki i dziennikarzy z całego świata. Do udziału w biennale wybierani są najbardziej znani artyści współcześni, z reguły w drodze konkursów organizowanych w poszczególnych krajach. Oprócz pawilonów narodowych prezentowane są wystawy towarzyszące, rozrzucone w całej Wenecji m.in. na terenie historycznego Arsenału.
W ubiegłym roku, w konkursie organizowanym przez Ministerstwo Kultury i Galerię Narodową Zachęta, do polskiego pawilonu narodowego wybrano projekt zatytułowany „1:1” cenionej artystki Moniki Sosnowskiej, przygotowany przez dyrektora programowego bytomskiej Kroniki, Sebastiana Cichockiego. Instalacja Sosnowskiej to szkielet modernistycznego budynku wbudowany we wnętrze gmachu wystawienniczego Polonia z lat 30. XX wieku. Realizacja Sosnowskiej jest częścią szerszej debaty na temat dziedzictwa ruchu nowoczesnego w architekturze oraz społecznych funkcji sztuki.